به گزارش فارس به نقل از فرانس پرس، نحوه رد کردن مرحله یک بازی فرار از زندان فیلم سینمایی «صورت زخمـی» (Scarface 1983) با بازی آل‌پاچینو، الهام‌بخش یک گنگستر فرانسوی به منظور مرحله دوم فرار از زندان با هلیکوپتر شد.

«رِدوا فِی» کـه چندین فقره پرونده سرقت مسلحانـه دارد، درون آخرین تلاشش به منظور فرار از زندان مقامات فرانسوی را بـه چالش کشیده و ۲۹۰۰ نیرو را به منظور تعقیب بـه دنبال خود کشانده است.

این زندانی ۴۶ ساله عاشق سینما با کمک و همدستی دو نفر دیگر درون مرحله اول خود با پرتاب بمب‌های دودزا از درهای داخلی زندان فرار کرده و در مرحله دوم بـه سمت هلیکوپتری مـی‌رود کـه در منطقه‌ای نزدیک زندان منتظر فراری او بوده است.

«نیکول بلوبه» وزیر دادگستری فرانسه درون گفتگو با رادیو یک اروپا گفت: نحوه رد کردن مرحله یک بازی فرار از زندان تیمـی از ناظرین را بـه زندان فرستاده‌ایم که تا بررسی کنیم کـه چنانچه سیستم امنیتی زندان نقصی داشته هست اصلاح شود که تا اینچنین فرارهایی رخ ندهد. نحوه رد کردن مرحله یک بازی فرار از زندان این زندانی زمان بسیـار طولانی درون این زندان بوده و زمان زیـادی به منظور طرح فرارش صرف کرده است. نحوه رد کردن مرحله یک بازی فرار از زندان ما نباید زندانیـان را اینقدر طولانی درون یک جا نگهداری کنیم چراکه با اینچنین نقشـه‌های فرار انفرادی مواجه خواهیم شد.

دو همدست این زندانی روز یکشنبه هلیکوپتر را کـه متعلق بـه یک مرکز خصوصی آموزش دانشجویی خلبانی است، ربوده بودند و مربی پرواز را تهدید کرده بودند کـه باید یک نفر را درون منطقه نزدیک زندان سوار هلیکوپتر کند. هلیکوپتر بعد از ورود بـه منطقه‌ای کـه شدیدا تحت تدابیر امنیتی است، بـه سمت حیـاطی کـه مانعی به منظور فرود ندارد، رفته و بلافاصله زندانی را سوار کرده و از منطقه دور شده است.

دو نفر سیـاه‌پوش مسلح با بمب‌های دودزا وارد اتاق ملاقات مـی‌شوند کـه در این لحظه «ردوا فِی» زندانی طبق نقشـه درون حال ملاقات و صحبت با برادرش است. نگهبانان آن بخش کـه غیرمسلح بودند فرار کرده و زنگ خطر را بـه صدا درآوردند و زندانی کلا درون عرض ۱۰ دقیقه بـه همراه همدستانش فرار کرده و سوار بر هلیکوپتر از منطقه دور مـی‌شوند.

کارشناسان اظهار داشته‌اند کـه این گروه تبهکار قبلا با هواپیمای بدون سرنشین تمام منطقه زندان را ارزیـابی کرده و تمام موارد و راه‌های فرار را برنامـه‌ریزی کرده بودند که تا نقشـه‌شان با شکست مواجه نشود.

بعدا هلیکوپتر درون حدود ۶۰ کیلومتری شمال شرقی حومـه پاریس پیدا شد و خلبان آن کـه به سختی مورد ضرب و شتم گروه تبهکاران قرار گرفته بود بـه بیمارستان اعزام شد.

آنـها بعد از پیـاده شدن از هلیکوپتر بـه فرار خود با خودرو ادامـه دادند و ابتدا از یک سواری هاچ‌بک کـه پس از طی مسافتی آن را کنار فروشگاهی درون یک پارکینگ ماشین جا گذاشته و با یک وَن سفید رنگ بـه فرار خود ادامـه دادند.

کارآگاهان درون حال تحقیقات هستند که تا بفهمند درون زمانیکه فِی درون زندان ریو بوده، چهی درون داخل زندان بـه او کمک کرده است.

اشتراک خبر در شبکه های اجتماعی

۱۳۹۷-۰۴-۱۲ حوادث




[فرار زندانی فرانسوی با الهام از فیلم «صورت زخمـی» آل‌پاچینو ... نحوه رد کردن مرحله یک بازی فرار از زندان]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Tue, 03 Jul 2018 05:52:00 +0000