نوشیدنی های انرژی زا یکی از هزاران ابتکارات دنیـا امروزی ما نیستند و بشر بیش از یک قرن هست که بـه این نوع نوشیدنی ها به منظور رفع خستگی خود روی آورده است.
به گزارش لایوساینس، نوشابه های انرژی زا موجب بروز مشکلات کبدی می شوند امروزه نوعا بـه این گونـه از نوشیدنی های محرک های عصبی و در برخی مواقع مواد قندی افزوده مـی شود که تا باعث افزایش احساس نشاط درون افراد شوداما بر اساس اسنادی کـه به تازگی منتشر شده، درون گذشته محرک اصلی نوشیدنی های انرژی زا بـه معنای کامل کلمـه حاوی انرژی بوده اند و مولکول رادیواکتیوی بـه نام رادیوم (Radium) جزء ترکیبات اصلی نوشیدنی های انرژی زا بشمار مـی رفته هست .
در آن زمان از آن جا کـه این ترکیب واقعا باعث ایجاد انرژی درون افراد مـی شد، با اقبال عمومـی زیـادی همراه شد که تا این کـه در سده نوزدهم مـیلادی با آشکار شدن آثار مخرب مواد رادیواکتیو بر سلامتی انسان، نوشیدنی انرژی زا اتمـی جایگاه و محبوبیت خود را از دست داد.
در سال ۱۹۳۲ مـیلادی دولت فدرال امریکا شروع بـه انـهدام این نوشابه ها کرد و ممنوعیت کار لابراتوار های تولید کننده رادیوم را بـه شدت پی گرفت که تا جایی کـه کم کم این ماده از چرخه مصرف غذایی ناپدید شد.
امروزه نظارت های سر سختانـه ای بر تولید نوشیدنی های انرژی زا اعمال مـی شود. نوشابه های انرژی زا موجب بروز مشکلات کبدی می شوند فرمولاسیون تولید آنـها تنـها متکی بر محرک هایی از قبیل کافئین هستند که تا به مصرف کنندگان تنـها احساس انرژی داده و سلامتی آنـها را بـه خطر نیـافتد .

(Visited 34 times, 1 visits today)

نوشته‌های مرتبط

اشتراک خبر در شبکه های اجتماعی

۱۳۹۵-۰۸-۲۵ سرگرمـی

. نوشابه های انرژی زا موجب بروز مشکلات کبدی می شوند : نوشابه های انرژی زا موجب بروز مشکلات کبدی می شوند




[زمانی فقط نوشابه های اتمـی ! انرژی زا بودند | 24 آنلاین نوشابه های انرژی زا موجب بروز مشکلات کبدی می شوند]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sun, 24 Jun 2018 04:22:00 +0000